Marka izleme tescille koruma altına alınan bir markanın, zaman içinde iyi ya da kötü niyetli girişimler tarafından taklit – benzer marka tescillerine karşı korunması amacıyla yürütülen süreçtir. Türk Patent ve Marka Kurumu sicil kayıtlarında markanıza benzerlik taşıyan ve faaliyet alanları (sınıflar) açısından markanız ile örtüşen markaları tespit edip gerekli itirazları yaparak reddini sağlamaktır.
Marka izleme yapılmadığı takdirde, tescilli markanızın benzeri Türk Patent ve Marka Kurumu’na yapılan bir başvuru ile koruma altına alınabilir. Bu durum da var olan – potansiyel müşterilerinizde bir algı karışıklığına yol açarak işletmenin gelir kaybına ve marka değerinin düşmesine yol açar.
Markanıza benzer markanın tescille korunma altına alınmasını engellemenin en ucuz ve kısa yolu tescil süreci devam ederken itiraz etmektir. Benzer marka tescille koruma altına alındığında iptal edilmesi ancak dava yoluyla mümkündür.
Dava yoluyla iptal, izleme işlemine göre hem zaman hem de parasal kaynaklar açısından pahalı bir süreçtir. Üstelik dava sürecinin sonucu da her zaman lehinize çıkmayabilir, harcanan para ve zaman boşa gidebilir.
Markanıza benzer markanın tescille korunma altına alınmasını engellemenin 2 yolu vardır.
- Benzer marka başvurusu TPE tarafından yayınlanan markalar bülteninde ilan edildiğinde 2 ay içinde itiraz etmek
- Benzer marka tescil edildikten sonra, dava yoluyla bu markanın tescilinin iptalini sağlamak.
Özellikle alanında ilk olmaya aday start up projelerin markalarının izleme yoluyla mutlaka takip edilmesi gerekmektedir. Az bilindiği için pek akla gelmeyen ancak başarılı girişimlerin önündeki en büyük tehlikelerden biri de, benzer – taklit markadır. Start up projeler istisnalar dışında çok fazla pazarlama faaliyeti gösterecek kaynağı üretemezler ve marka bilinirliği elde etmek için zamana ihtiyaçları vardır.
Bu kaynağı sundukları ürün ya da hizmetin tek ya da benzersiz üreticileri oldukları nispeten kısa süre içinde elde etmeleri gerekir. Bu zaman zarfında sanırım karşılaşmak isteyecekleri son şey bir rakip, üstelik de proje ( marka ) isimlerine benzer isimde bir rakiptir.
Bunun önüne geçmenin de ucuz yolu; projenin başlangıç safhasında önce markayı tescil ettirmek, (proje hedeflerinde yurt dışı varsa, ilgili ülkelerde de aynı tescili yapmak) sonrasında da muhtemel benzer – taklitlere karşı da markayı izlemektir.
Markanızı tescille korumak için buraya tıklayabilir ya da izleme hizmeti almak için buraya tıklayabilirsiniz.